В Саватхі.
Сидячи осторонь, цар Пасенаді сказав Будді:
«Щойно, Вчителю, поки я перебував в усамітненні, така думка прийшла мені: “Як описати того, хто захищає себе? І як описати того, хто себе не захищає?”
І тоді я подумав: “Той, хто робить погані вчинки тілом, мовою чи розумом — такий не захищає себе.
Навіть якщо коло такого приставити військо з бойовими слонами, кавалерією, колісницями і піхотою, він все ще буде беззахисним.
І чому так?
Бо цей захист буде зовнішнім, а не внутрішнім. Ось чому він беззахисний.
Той, хто робить добрі вчинки тілом, мовою чи розумом — такий захищає себе.
Навіть якщо коло такого не приставити військо з бойовими слонами, кавалерією, колісницями і піхотою, він буде захищений.
І чому так?
Бо цей захист буде внутрішнім, а не зовнішнім. Ось чому він захищений.”»
«Так воно, великий царю! Так воно!» — відповів Будда і повторив слова царя. Після чого додав:
«Стриманість тілом — благо.
Мовою стриманість — благо.
Стриманість розумом — благо.
Всюди стриманість — благо.
Чесний хто, стриманий всюди —
такий захищеним зветься».
Захищений
Attarakkhitasutta (SN 3.5)