«Монахи, є ці Чотири Благородні Істини.
Які чотири?
Благородна Істина про страждання, Благородна Істина про джерело страждання, Благородна Істина про припинення страждання та Благородна Істина про шлях, що веде до припинення страждання.
І що таке Благородна Істина про страждання?
Варто так відповісти: “П'ять груп прив'язаності”. А саме: форма, почуття, сприйняття, формації та свідомість.
Це зветься Благородною Істиною про страждання.
І що таке Благородна Істина про джерело страждання?
Це жадання, що веде до нових народжень, змішане з насолодою та жагою, що всюди шукає задоволення, а саме — жадання до чуттєвих втіх, жадання до існування та жадання до неіснування.
Це зветься Благородною Істиною про джерело страждання.
І що таке Благородна Істина про припинення страждання?
Це зникнення та припинення цього самого жадання без залишку, його відкидання, його відпускання, звільнення від нього, не чіпляння за нього.
Це зветься Благородною Істиною про припинення страждання.
І що таке Благородна Істина про шлях, що веде до припинення страждання?
Це саме цей Благородний Вісімковий Шлях, а саме:
правильні погляди, правильні наміри, правильна мова, правильні вчинки, правильні засоби до життя, правильні зусилля, правильна усвідомленість, правильне зосередження.
Це зветься Благородною Істиною про шлях, що веде до припинення страждання.
Такі Чотири Благородні Істини.
Саме тому вам варто тренуватись в медитації, аби осягнути...»
Групи прив'язаності
Khandhasutta (SN 56.13)