«Монахи, чи пам'ятаєте ви Чотири Благородні Істини, яким я навчав?»
Тоді один монах відповів Будді:
«Вчителю, я пам'ятаю»
«І як, монаху, ти їх пам'ятаєш?»
«Вчителю, я пам'ятаю, що страждання — то Перша Благородна Істина, якій Ти навчав. І якби якийсь аскет чи брахман стверджував: “Те, чому вчить аскет Готама — то не Перша Благородна Істина про страждання. Я спростую цю Благородну Істину про страждання та опишу іншу Першу Благородну Істину про страждання” — в дійсності такого не може бути.
Я пам'ятаю, що джерело страждання — то Друга Благородна Істина...
Я пам'ятаю, що припинення страждання — то Третя Благородна Істина...
Я пам'ятаю, що шлях, що веде до припинення страждання — то Четверта Благородна Істина, якій Ти навчав. І якби якийсь аскет чи брахман стверджував: “Те, чому вчить аскет Готама — то не Четверта Благородна Істина про шлях, що веде до припинення страждання. Я спростую цю Четверту Благородну Істину про шлях та опишу іншу Четверту Благородну Істину про шлях” — в дійсності такого не може бути.
Саме так я пам'ятаю Чотири Благородні Істини, яким Ти навчав».
«Добре, монаху, добре! Добре, що ти пам'ятаєш Чотири Благородні Істини саме так, як я їм навчав.
Страждання — то Перша Благородна Істина, якій я навчав, і саме так вам варто це запам'ятати. І якби якийсь аскет чи брахман стверджував: “Те, чому вчить аскет Готама — то не Перша Благородна Істина про страждання. Я спростую цю Першу Благородну Істину про страждання та опишу іншу Першу Благородну Істину про страждання” — в дійсності такого не може бути.
Джерело страждання — то Друга Благородна Істина...
Припинення страждання — то Третя Благородна Істина...
Шлях, що веде до припинення страждання — то Четверта Благородна Істина, якій я навчав. І якби якийсь аскет чи брахман стверджував: “Те, чому вчить аскет Готама — то не Четверта Благородна Істина про шлях, що веде до припинення страждання. Я спростую цю Четверту Благородну Істину про шлях та опишу іншу Четверту Благородну Істину про шлях” — в дійсності такого не може бути.
Саме так вам варто запам'ятати Чотири Благородні Істини, яким я навчав.
Саме тому вам варто тренуватись в медитації, аби осягнути...»
Пам'ятати (Друга)
Dutiyadhāraṇasutta (SN 56.16)