«Монахи, є аскети і брахмани, які не розуміють відповідно дійсності страждання, його джерело, його припинення та шлях.
Я не вважаю їх справжніми аскетами та брахманами. Ці шановні не досягли мети аскетичного та брахманського життя, і не живуть, пізнавши її на власному досвіді.
Та є аскети і брахмани, які дійсно розуміють відповідно дійсності страждання, його джерело, його припинення та шлях.
Їх я вважаю справжніми аскетами та брахманами. Ці шановні досягли мети аскетичного та брахманського життя, і живуть, пізнавши її на власному досвіді».
Так сказав Будда.
Тоді Святий, Вчитель, додав:
«Є ті, страждання що не розуміють,
і не знають його джерела,
не знають вони де
страждання це без залишку зникає.
Не знають вони шляху,
що веде до страждання кінця.
Розумом не звільнені такі,
і мудрістю не звільнені вони*.
Не здатні край покласти,
і скуті народженням й старінням.
Та є ті, що страждання розуміють,
і знають його джерело,
і знають вони де
страждання це без залишку зникає.
Пізнали вони шлях,
що веде до страждання кінця.
Розумом звільнені такі,
і мудрістю звільнені вони.
Здатні край покласти,
звільнились від народження й старіння».
В поселенні Коті (Друга)
Dutiyakoṭigāmasutta (SN 56.22)