«Монахи, не плекайте цих дурних, невмілих думок:
“світ вічний” чи “світ не вічний”,
“світ скінченний” чи “світ нескінченний”,
“душа й тіло — це одне й те саме” чи “душа — це одне, а тіло — це інше”,
“після смерті Татхагата існує чи після смерті Татхагата не існує”,
“після смерті Татхагата і існує, і не існує”,
“після смерті Татхагата ні існує, ні не існує”.
Чому так?
Бо ці думки не несуть користі і вони не стосуються основ святого життя. Вони не ведуть до розчарування, безпристрасності, припинення, спокою, прозріння, пробудження та згасання.
Коли ви думаєте про щось, думайте так: “Це — страждання”...“Це — джерело страждання”...“Це — припинення страждання”...“Це — шлях, що веде до припинення страждання”.
Чому так?
Бо ці думки корисні і вони стосуються основ святого життя. Вони ведуть до розчарування, безпристрасності, припинення, спокою, прозріння, пробудження та згасання.
Саме тому вам варто тренуватись в медитації, аби осягнути...»
Думки
Cintasutta (SN 56.8)