Так я чув.
Якось Будда перебував біля Раджагахи, в Бамбуковому Гаю, на місці годування білок.
Тоді одна брахманка з клану Бхарадваджа на ім'я Дхананжані була віддана Будді, Вченню і Сангсі. Якось, коли вона несла їжу своєму чоловікові, вона спіткнулася і виголосила тричі:
«Слава Благословенному, досконалому, повністю пробудженому Будді!
Слава Благословенному, досконалому, повністю пробудженому Будді!
Слава Благословенному, досконалому, повністю пробудженому Будді!»
Коли вона сказала це, брахман сказав Дхананджані:
«Отакої. Через найменшу дрібницю ця нікчемна жінка вихваляє того лисого відлюдника. Зараз же, нікчемна жінка, я спростую вчення твого Вчителя!»
«Брахман, я не бачу нікого в цьому світі — з його богами, Марами і Брахмами, цим поколінням з його аскетами і брахманами, богами і людьми — хто може спростувати Вчення Благословенного, досконалого, повністю пробудженого Будди. Але все ж, іди. Коли підеш, зрозумієш».
Тоді брахман з клану Бхарадваджа, злий і роздратований, пішов до Будди і після привітання, сівши збоку, сказав йому:
«Вбивши що — ти спиш спокійно?
Вбивши що — не маєш жалю?
Яке одне вбивство,
Ти міг би схвалити?»
«Вбивши гнів, ти спиш спокійно.
Вбивши гнів — не маєш жалю.
У гніву отруйне коріння
та медові паростки, брахман.
Благородні схвалюють його вбивство,
бо коли він вбитий, немає жалю».
Коли він сказав це, брахман сказав Будді: «Чудово, Вчитель Готама! Чудово! Як наче поставити перевернуте, чи показати сховане, або вказати шлях тому, хто заблукав, або запалити лампу в темряві, щоб інші могли бачити — так само Вчитель Готама прояснив Вчення. Я приймаю прихисток у Вчителі Готамі, у Вченні і в Сангсі. Чи можу я прийняти постриг в присутності аскета Готами?»
І так брахман отримав постриг в присутності Будди.
Скоро після того шановний Бхарадварджа, проживавши усамітнено, відсторонено, старанно, завзято і рішуче, вже в цьому житті досяг найвищої цілі святого життя. Він перебував, досягнувши власним прозрінням тієї мети, заради якої праведно йдуть з домогосподарського життя в життя бездомне.
Він пізнав: «Повторних народжень не буде, святе життя звершене, зроблено те, що належало зробити, далі цього немає нічого».
Так шановний Бхарадварджа став досконалим.
Дхананжані
Dhanañjānīsutta (SN 7.1)