В Саватхі.
Там Будда звернувся до монахів:
«Монахи!»
«Так, Вчителю», — відповіли вони.
«Монахи, мова, що має ці чотири фактори, є добре сказаною, а не погано сказаною; вона бездоганна і не викликає осуду серед мудрих.
Які чотири фактори?
[1] Коли монах говорить добре сказане, а не погано сказане;
[2] Коли монах говорить Дхамму, а не не-Дхамму;
[3] Коли монах говорить лише приємне, а не неприємне;
[4] Говорить лише правду, а не брехню.
Мова, що має ці чотири фактори, є добре сказаною, а не погано сказаною. Вона бездоганна і не викликає осуду серед мудрих».
Так сказав Будда.
Тоді Святий, Вчитель, додав:
«Мудрий скаже, що добре сказане — найкраще,
друге — слово про Дхамму, а не не-Дхамму,
третє — слово приємне, а не неприємне,
четверте — слово правдиве, а не брехня».
Тоді шановний Вангіса піднявся зі свого сидіння, закинув робу на плече, простягнув складені долоні до Будди і сказав:
«Маю натхнення сказати, Благословенний! Маю натхнення сказати, Святий!»
«Тоді кажи, як маєш натхнення», — відповів Будда.
Тоді, в присутності Будди, Вангіса прославив його цими віршами:
«Тільки ті слова кажи,
що не шкодять ні собі,
ні іншим.
Це — добре сказана мова.
Кажи лиш приємні слова,
що інші раді чути.
Приємні слова — це ті,
що шкоди іншим не несуть.
Правда — то мова безсмертна:
таке вічне Вчення.
На правді тримаються Значення й Вчення —
так кажуть мудрі.
Будди слова,
що ведуть до згасання,
що до кінця страждання ведуть —
ось мова найвища».
Добре сказані слова
Subhāsitasutta (SN 8.5)